Wikia

Hansje

Hans Teeuwen, wat heb je gedaan?

Hans Eduart Marie Schneider Bosboom Koelkie Teeuwen was ooit een Brabantse cabaretier, die bekend stond om zijn groffe, harde, seksistische, racistische, luide grappen. Hij is in 1991 begonnen op het podium samen met een vriend. Deze was echter kort na dat omgekomen in een auto-ongeluk. Het was een grote schok voor Teeuwen om zowel een vriend als een manier om zijn brood te verdienen, te verliezen. In zijn verdriet is hij aan de cocaïne gegaan. Na drie jaar waren zijn hersens zo aangetast dat hij dacht dat hij een solo-carriëre kon beginnen. Hij had vele shows, waarvan er vijf nog steeds bekend zijn, en verspreid zijn op video en DVD, samen met zijn krankzinnigheid. De mensen werden gehypnotiseerd, met als gevolg het oprichten van extreme cults die Teeuwen en zijn werk vereerden. Na een tijd kon hij de enorme druk niet meer aan, en is dus gestopt met theater. Maar het was te laat. Teeuwen's ziel werd geteisterd door vreselijke paranoia. Tot op vandaag de dag zijn het merendeel van de vererende cults nog steeds actief. Éen van deze cults... heb jij nu bezocht.

De CultEdit