Wikia

Emo behoort tot de meest gedegenereerde ondersoorten van de familie "mens" en is een mutatie, voortgekomen uit een kruising tussen de "Gothic" en de "Punker"

De Emo is in Nederland een zeldzame verschijning. In Engeland, Amerika, Duitsland en Japan heeft de Emo al voor enige plagen gezorgd; de zogenaamde Emoplagen, waarbij

  • sites als Myspace vertraagd werden,
  • goedkope fototoestellen uitverkocht raakten en
  • scheermesjes zich tot een zeldzaam goed uitriepen.

GeschiedenisEdit

Bestand:Emostijl.png

de Emo bestaat al sinds 20 nC, maar heeft zich lange tijd ondergedoken gehouden.

Tijdens de romantiek (1860 -1900) kwam de Emocultuur tot een onstuimige bloei nadat de Emo-profeet Piet Paaltjens was opgestaan uit de doden en weltschmerzen een issue werdt.

Begin 1900 wordt de Emobeweging door het anti-Emoïsme de kop ingedrukt onder leidng van graaf Dracula IIV (de Bloedende).

De laatste grote Emoplaag was begin 2006 toen het opeens 'in' werd en alle blonde 15-jarige cheerleader wanna-be's plots hun lip wilden doorboren, allemaal problemen hadden en aan automutilatie leden. Snel werden alle roze huppeloutfitjes vervangen door massaal aangekochte neppe Palestijnse sjalen, haarbandjes van hun driejarige zusje en keken snel de kledingstijl van doorwinterde punks af en kopieerden het tot de horrible crap die ze nu dragen, uitroepend dat ze zo punk as hell zijn en aan iedereen schijt hebben, terwijl ze al huilend hun polsen opensnijden.

Bestand:Emomonster.gif

De reden van het ontstaan van de Emo is tot nu toe onbekend, maar uit goede bron werd vernomen dat het ergens iets te maken zou hebben met een vermeende afstammeling van The Elephant Man.

ReligieEdit

De Emo is een vrome volgeling. Hij brengt elke ochtend voor het tanden poetsen een bloedoffer aan Gerard Way. Bovendien manifesteert de Emo zich in uitingen van zijn muzieksmaak, door o.a 'diepzinnige' maw van sites afgekeken zinnen, het liefst met woorden als 'bleed', 'fucking', en 'hate' in. Graag zetten ze ook nog ergens enkele \m/ en andere verwijzing dat ze 'punkdudes/chicks' zouden (lees: WILLEN maar niet kunnen) zijn. Door dit gegeven kan er verband gelegd worden tussen de Emo en de Homo msn, omdat ze beiden te zielig voor woorden zijn. Naast het aanbidden van Emo-core gelooft de emo ook heilig in het biseksueel zijn.

UiterlijkEdit

Bestand:Emo.jpg

De Emo is te herkennen aan zwart(geverfd) haar dat met gel in een punt voor zijn gezicht gekamd is. Dit doen ze meestal omdat ze aan één kant geen oog hebben, of scheel kijken, en dit zo verbergen. Dit kapsel komt zowel bij het Emo-wijfje als mannetje voor waardoor het geslacht moeilijk te bepalen is. de kleding van de emo is te herkennen aan - spikes afgekeken van punks en goths, groepen waarbij ze wanhopig hard bij willen horen, maar er nooit ofte nimmer bij zullen horen *grijpt naarpuntig voorwerp* - strepen - grote diamanten doodskoppen, het soort dat zelfs de grootste 50Cent-chick nog niet op haar bontjas zou willen. het liefst in de kleuren rood, zwart en wit. vandaar dat de Emo constant in Pimkie-kleding loopt (zolang dit nog de trend is, want daarna gaan ze even snel van smaak veranderen).

Als schoeisel heeft de Emo de voorkeur aan

  • neppe Allstars die met viltstift voorzien zijn van quote's van zijn muzikale helden, of voorzien van hokjes, net als de ondertussen door Emo's massaal aanbeden Vans, voordien bekend als punkschoenen, maar sinds deze soort zo wannabe als de pest is moeten ze dit ook weer overnemen - even terzijde dat ze deze voordien als een stel kakkers belachelijk en ordinair vonden (dit natuurlijk in het PM-tijdperk, toen zowel Von Dutch, Play Boy Bunny & Buffalo's populair waren.

Een bijzonder vorm van de Emo is de Suicide bunny, nadere details aldaar.

Wilt u een Emocarrière starten?Edit

Een uitgebreide handleiding hoe een Emo te worden is te vinden op Hoe:word je emo?.